Domáce úlohy
Č - Čítanka, P - písanie, M -matematika (PZ-pracovný zošit, Č-Čísielko)
15.6. Č: z rozprávkovej knihy, Č - 52-55; P: Č 52/4;
12.6. Č 52-53; P: Č str.52/2 (prepísať báseň-február) zošit margarétka;
11.6. Č: 51, dolu farebne vyznačiť vety o ročných obdobiach;
10.6. M: PZ 75/4, 5 a za okrajom, preopakovať slovné príklady; Č: 47-48;
9.6. Cvičné testy dokončiť zo SJL a MAT,preopakovať cvičenia, ktoré nemali dobre; Č 44-47;
8.6. Č:42-43; 8.6. Výstupné testy budú v stredu a vo štvrtok, prvé hodiny;
5.6. nebola som v škole;
4.6. Č: 38-39; M: PZ 73/4, len tí čo nestihli;
2.6. Č: 34 a 36; M: v malom zošite;
29.5. Č 32-33; P: prepis z čítanky str.33 (Zvonček)
Cvičenia, ktoré robíme na domácu sú prípravou na výstupný test z prvého ročníka, ktorý sa bude písať v čase od 8.6. - do 12.6.2015;
26.5. Č: 25-26; P: v zošite nalepený papier;
25.5. Č: 24; P: nalepené cvičenie v písanke;
22.5. P: nalepené cvičenie, Č: 22-23;
21.5. Č: 20-21; M: PZ 65;
20.5. Č: 18-19; P: v čítanke str.19 dolu;
19.5. Č: 16-17; P: v malej písanke, skladanie správnej vety;
18.5. Č: 14; P: Č 15 - celú stranu; ANJ: zopakovať miestnosti v dome;
15.5. P: v písanke, rozdeľ slová na slabiky; čítanie z čítanky 12, 13;
14.5. P: v písanke, doplň samohlásky do slov; čítať z čítanky 9-10;
13.5. Písomná úloha nie je, čítať Č 6-8, ukázať a podpísať diktáty;
12.5. Č: str.4-5 (čítať), písať v malej písanke 3 slov, na slabiky;
11.5. Čítanka str.2-3; Písanie: Čítanka str.2, hore 1.strofa=5 riadkov;
7.5. Š: 94-95, naspamäť báseň str. 95 do 13.5., P: 46-47;
6.5. Š: 91-93;
5.5. Š:90; P: 44 (4 riadky);
4.5. Š: 88; M: 49 - dokončiť stranu;
30.4. Š: 87; P: 40;
29.4. Š: 86; P: 36;
28.4. Š: 35; P: 35;
27.4. P: 32; Č: rozprávková kniha alebo detský časopis;
24.4. Š:82-83; M: prefotené slovné úlohy; P: Môžem pomôcť zachrániť Zem ... Dať podpísať slovník!!!
22.4. Š: 79-81; písomné úlohy nie sú, môžete im nadiktovať diktát ( 2 vety), alebo dať niečo opisovať do cvičného zošita)
21.4. Š: 77-78; P: 29;
20.4. M: 39 -dokončiť za okrajom, 40 celá strana;
17.4. Š: 75; P:27;
16.4. Š: 75 P: 25;
15.4. Š:74; písomná d.ú. nie je! Zajtra píšeme 3/4 ročnú previerku z matematiky;
14.4. Š: 74; M: PZ str. 37/2, 3, za okrajom;
13.4. P: 21, cwlú stranu;
10.4. P:19; Š:72-73;
9.4. P:18;
31.3. Š: 65-66; P:13;
30.3. Š: 10 dokončiť, 11;
25.3. Š: 62-63, naspamäť báseň Podbeľ str. 63 do 1.4. ;
24.3. P: 3;
23.3, P: 47; M: 28;
20.3. P:45;
19.3. P: 44, Š: 57;
18.3. Š: 55, písomná d.ú. nie je; Mali by doma skladať slová zo slabík (máte kartičky), ale nie že dieťa hľadavá vo všetkých, to je veľké množstvo. vy nájdite 3-4- slová a len tie porozkladajte a nech hľadá slová. potom môžete pridať 4-6 slov. keď im to nejde, tak skúste 3. slabičné slovo (len jedno), rozhádžte slabiky a nech zloží, len to jedno slovo. Najskôr ho skúšajte teda po jednom slove a pridávajte. určite sa v tom zlepšia. VIAC ČÍTAŤ - všetci !!! Prvý a druhý ročník je hlavne o čítaní, jeho naučenie a zdokonalenie, zrýchlenie. Takže sa Vám bude zdať, že stále majú čítať, ale áno!!! Každodenný trénig im veľa pomáha!!!
Už by nemali opakovať slová. Čítame hneď slabiky a neopakujeme slovo. Nesmú si čítať potichu!!!
17.3. Š: 54; M: 25 dokončiť za okrajom;
16.3. P:38, dolu slová na písmenko "ž"
13.3. Š: 52; P: 35, dolu slová s písmenom "F"
12.3. Š: 50-51; P:36
11.3.. Š: 47-49, písomná d.ú. nie je, môžete im dať diktát;
10.3. Š: 46; P: 29 celú stranu;
9.3. Š: opakovanie, M: PZ 19/ 2-5;
Jarné prázdniny: prefotený papier, 2 diktáty do diktátových zošitov (rozdala som ich domov). Potom dobrovoľná dom.úloha, pre tých, ktorí budú mať čas "Deň ľudovej rozprávky" - dostanú známku!!!
27.2. P: 24, Š: 44-45;
16.2. Š: 32-33; P:47;
13.2. Š: 33; prefotený papier;
12.2. Úlohy nie sú, treba sa učiť článok na recitáciu!
11.2. Š: 30-32, 32 len po článok; Písomná d.úl. nie je,zošity z písania sú u mňa na kontrole)
10.2. Š: 28-29, P: 40, tri vety;
9.2. Š: 26-27; P:37;
6.2. Š:23-25; P:34; dostali aj text alebo báseň, ktorý sa majú naučiť naspamäť, nakoľko niektoré školské kolá recitačných súťaží musia absolvovať aj prváci! Ak budú vedieť skôr, môžu sa prihlásiť. V škole nebudem prítomná od 17.2.do 20.2.
5.2. Š: 20-22; P: 35, dolu 4 riadky. Veľké "R" budeme zajtra preberať!
4.2. Š: 18-19; môžete im dať diktát, alebo prepis;
3.2. P: 20, Š:16-17;
29.1. Š:14-15; M:PZ 79-80; P: nemáme, dokoncili sme v škole "C";
28.1. Domáce úlohy nedostali, majú čítať!
27.1. Š:12; P: 13, dolu 4 riadky slov s písmenom "C"
26.1. Oprava:MAT: Č 27, nie 17; Š: 9-10;
23.1.
Š:6,8; P:8, dokončiť 4 riadky hore; PDA: vedieť čo všetko potrebuje izbová rastlina;
22.. Š6-7; P: 7, napísať na voľné riadky slová s novým písmenom "d;"
20.1.
Š: 2-4; M: Č str.25;
19.1. Š:4; P4
16.1.
Prefotený papier, na ktorom je matematika aj slovenský jazyk.
15.1. Š: 2; P: 46-47;
14.1. Š: 95
13.1. Š: 94; P:43;
12.1. P: str.40 (4 vety odpísať)
9.1. P str.39, hore 4 riadky;
22.12. - 7.1.2015 = vianočná domáca úloha do nového zošita, ktorý som im rozdala a v ňom je priložený prefotený papier s domácimi úlohami na pracovné dni počas prázdnin. Myslím, že všetci chápete, že prváci nemôžu 3 týždne nečítať a nepísať, inak by Vaša aj moja námaha, ktorú sme vynaložili pri čítaní a písaní, vyšla nazmar. Po prázdninách 12.1.-15.1.2015 nás čakajú polročné previerky, ktoré sú dôležité pri uzatváraní polročných známok. Musíme byť preto dobre pripravení. V druhom ročníku to bude oveľa ľahšie, uvidíte!!!
19.12. M: 64;
18.12. M: 63;
17.12. M: 62;
16.12. M: PZ str.60/1,2,5;
15.12.
M: PZ str.58 -celá; Š:86-87;°
12.12.
P:29; Š: 86;
11.12.
M: PZ 56-celú stranu
9.12.
P: 21. prvé 4 riadky; Š: 83;
8.12.
Š: 81-82; P:17, celú stranu; VYV: niektorí majú dokončiť snehuliakov;
4.12.
Š: 79-80; P: 14, 15; vystrihnúť snehuliaka a vymaľovať ho!
3.12.
Písomná domáca úloha nie je! Písanky z písania ostali u mňa. Prečítať všetky strany s "J" aj prefotený papier!
2.12.
P: 4 (4 riadky)
1.12.
P: 3 (4 riadky)
28.11.
P:prefotený paier, čítať - prefotený paier;
27.11.
P: 46 -celú stranu v písaní, Š:72-74
26.11.
V stredu nemáme písomné domáce úlohy (občas-áno, keď nestíhame s učivom). Čítať strany 72-73, môžete im dať prepísať vetu zo šlabikára, alebo diktát;
25.11.
M: prefotený papier -celú stranu, Š:72;
24.11.
HUV: v zošite;
21.11.
P: 40 (napíásať 3 vety -podriadok) Š: 69-70, roztrihať si kartičky a trénovať aj skladanie slov!
20.11.
P: 39/4 riadky hore;
19.11.
Š: 67; P: môžete im dať prepisovať tlačený text na písaný;
18.11.
P:Prepisovať z tlačeného textu na písaný do predlohového zošitu z Šlabikáre str.64! Takáto úloha bude aj na štvrťročnej previerke!
14.11.
P: 32, v utorok píšeme štvrťročnú previerku zo slovenského jazyka a v stredu z matematiky!
13.11.
P: 30; Š:64
12.11.
Š: 62-63, môžete im dať diktát (3 slabiky a 3 slová)
11.11.
M: Č 14; Š: čítať strany 59-62, preto nejdem s deťmi ďalej, lebo si to potrebujú zafixovať! Čiže máte to s nimi čítať dookola! Mnohí robíte chybu, že nečítate denne (aj cez voľno 10 minút) a myslíte si, že veď toto sme už čítali a nečítate to s nimi. Deti si to potrebujú dostať do očí, zafixovať si. Vám keď niekto ukáže písmeno, nerozmýšľate aké je, lebo ho hneď poznáte-viete. Prváci majú práve toto najviac precvičovať, aby vedeli čo najlepšie čítať. Tak preto niekedy nejdeme ďalej a čítame to isté, lebo nemôžeme naraz nabrať veľké množstvo písmen a deťom s začnú pliesť. Zajtra už ideme na vV.
10.11.
P:19;
7.11.
P: 21, celú stranu, prepis z tlačeného na písané písmo;
6.11.
M: Č 12, dokončiť celú stranu;
5.11.
Š: 58 čítať lopakta -lo, lavica-la, 59 prvá slabika, druhá slabika, potom celé slovo povedať. Venovať sa len čítaniu!!!
4.11.
Š: 57, poriadne naučiť čítať slabiky s písmenom L, toľko ich opakovať dnes ale aj ďalšie dni, že sa pozrú na slabiku a vedia ju hneď, je to zraková pamäť, ktorá sa im začína rozvíjať a musíme ju cvičiť, pravidelne. Preto hovorím, že cvičiť treba denne, netreba dlho 10-15 minút aj cez voľné dni. Prvý ročník je taký náročný na čas s deťmi strávený nad úlohami, je to základ pre ďalšie roky učenia. Pravidelnosť!!!
P: až strana 18, hore slová s malým "l". Zajtra sa naučíme veľké "L" a v zošite sa vrátime. Tento týždeň budeme čítať len "L", budúci týždeň už pribudne "V", preto treba skutočne venovať čítaniu dostatočnú pozornosť, lebo sa im môžu začať mýliť písmenká.
Podpíšte diktát a aspom 2x do týždňa im dávajte aj doma diktát. Už aj slabiky a slová. Slabiky diktujem : malá slabika "ma", veľká slabiky "Mí", potom ľahšie slová.
3.11.
Š: 56 P:11 dokončiť;
28.10.
Š: cez prázdniny, každý deň 10 minú čítať slabiky a slová (viac o čítaní v "OZNAMY)
P: 9,
Aj doma im môžete dať prepisovať do cvičného zošita slabiky a nové slová, čo sme sa učili. Pre nich bude v prvom ročníku okrem diktátu aj veľmi ťažké prepis tlačeného písma na písané. To môžu doma občas trénovať. Stačí 4-5 slov, alebo jednu vetu zo šlabikára. Ono stačí denne 15-20 minút venovať prvákovi a výsledky sa dostavia. Vopred Vám vravím, pravidelne, denne trošku je pre deti viac, ako raz za 3-4 dni (myslím cez prázdniny, alebo keď sú chorý) Cez voľný deň stačí si nájsť 10 minút, len na to nezabudnúť.
27.10.
Š: 53 P: 7 (hore 4 riadky, pozor písané slabiky, je to naznačené v prvom riadku slabikou "Ma";
24.10.
Š: 50-52, dostali báseň naspamäť (stačí ju vedieť ajpo prázdninách) P: 5 (dolu 4 riadky)
23.10.
P: 4 (dolu 4 riadky), trénujte správne držanie pera, nech netlačia, nesmú písať pomaly, aby neboli machule , ale ani rýchlo, lebo sa im potom nedaria pekné tvary. Trénujte aj diktát a dokola slabiky so spoluhláskou "M".
22.10.
Š: precvičovať slabiky. Ktoré deti dobre poznajú písmenká : a, i, e, u, o - tak tým to ide lepšie. Tie deti, ktoré si nevedia rýchlo spomenúť na písmeno, nevedia potom ani slabiku. Preto neustále opakujte skúšajte ich aj samohlásky.
Písomná d.ú. nie je! Priniesli domov na podpis diktát, môžete im skúsiť diktovať, aby sa v tom zdokonalili, lebo postupne budeme mať na diktáte aj slabiky.
21.10.
Š: 50, začíname naozaj čítať, trénovať spojenie hlásky "M" so samohláskami, hovoriť s deťmi nahlas!
M: Č-7 (5 riadkov)
20.10.
Š: 48; P: 39 (hore 4 riadky)
17.10.
Š: 45-47 - vedieť povedať obrázky po písmenkách; P: 37 - dolu 4 riadky;
16.10.
Nemali sme, bol Deň zdravej výživy!
15.10.
Š: kresliť str.45 dolu; Č: 2 (hore 2 riadky- dvojky)
14.10.
P: 35 hore 4 riadky; MAT-Č: 3 -3 riadky, Š:42-43;
13.10.
P: 31 hore 4 riadky; Č: str.1- 3 riadky jednotiek;
10.10.
Š: 40; P:30;
9.10.
Š: 39, P: 29 hore 4 riadky; M: 24 za okrajom;
8.10.
Š: str.38 čítať, hore v kartičke: malé tlačené O, veľké tlačené O, malé písané O, veľké písané O, potom slová Olinka -O, okuliare-O, balón - Ó, potom ukázať aj iné známe písmená v slovách;
7.10.
Š: str.36-37, na týchto stranách im ukazujte písmená rozhádzano, žiak musí poznať písmená na prvý pohľad, musí ich mať zafixované; P:19, hore 4 riadky;
6.10.
P: 17, hore 4 riadky; M: 22/2 (len cvičenie 2) Š: vedieť čítať 3 písmená, musia ich rozoznať, nemýliť sa a nehádať.
3.10.
Š: 29-34; P:12 hore 4 riadky;
2.10.
Š: čítať str.15, P: str.12 (hore len 4 riadky), nerobte nič viac, úlohy sú označené hviezdičkou!
1.10. písomné úlohy nie sú, len čítať;
30.9.
P: str.9, dolu 4 riadky;
Š: str.28;
29.9.
Š: str.26;
M: v malom zošite 3 riadky označené hviezdičkou;
26.9.
P: str.6 - 4 riadky;
25.9.
P: str.4, dolu 4 riadky;
Š: čítať str.24;
24.9. Nebudem v škole, nemajú d.ú., len ak by v skole nestihli;
23.9.
Š: str.18-19, zopakovať podľa popisu k cvičeniu;
P: str.45, oznámkujem slzičky známkou;
22.9.
P: str.44; cvičiť slzičku do cvičného zošita;
M: str.11/1 vyfarbiť obrázok;
19.9.
P: str.39 (2riadky), str40-41;
Š: str14-15, hovoriť vety, rátať slová vo vete;
18.9.
P:str.37;
17.9.
P : str.33 (4 riadky, str.32 -nie)
16.9.
P : str.27 (4 riadky)
12.9.
P : str.21 a 23
11.9.
Š : str.11
P : str.17, posledné 2 riadky;